KYMCO ZING II 125

Dodaj do porównania
KYMCO ZING II 125

Kymco Zing II to 125-tka z krwi i kości. Już od pierwszego biegu można wyczuć, że wszystko tu było projektowane pod tę właśnie moc i pojemność. Importer tego sprzętu musiał siłą mi go odbierać, bo tak bardzo go polubiłem, że nie chciałem go oddać. Czułem się jak dziecko, które dostało klocki lego, a potem mi je zabrano.

To co jest najważniejsze w tym sprzęcie to wyjątkowo dobrze dopasowana skrzynia biegów do mocy i wagi. Jedynka i dwójka i trójka są dynamiczne, idealne do miasta. Czwarty bieg służy do rozpędzania w trasie, a piąty daje niezwykle przyzwoitą prędkość przelotową rzędu 90-100 km/h. Dokładnie tego oczekuje od 125-tki! Motocykl ma bardzo dobrze jeździć po mieście, i w miarę spokojnie w trasie. Wszystko co nie spełnia tych warunków, odpada już na starcie przy wyborze. Dla porównania chińskie kopie Hondy Rebel (Benda lub Regal) z 2 cylindrowym rzędowym silnikiem są motocyklami, w których zmniejszono pojemność z 320 na 125. Piąty bieg w tych motocyklach włączamy przy prędkości ok 50km/h i aby osiągnąć zadowalającą prędkość musimy wysoko go kręcić. To odbiera frajdę z dłuższej jazdy. Podobnie rzecz się ma z kultową Hondą Shadow. Być może się narażę fanatykom Hondy, ale uważam że Kymco jest lepszy. W cenie niższej niż używana Honda mamy nówkę sprzęt, jakościowo zbliżony.

Firma Kymco zyskała opinię producenta solidnych sprzętów. Zapracowali sobie na to wydając bardzo dobrej jakości skutery. Czy w produkcji cruiserów też są tak dobrzy? Tak, sprawdziłem to. Wszystko jest solidne, dobrze poskładane, połączenia śrubowe mają podkładki i duże kołnierze. Przyniosłem sobie krzesełko i oglądałem go bardzo wnikliwie, bo lubię doszukiwać się wad ;). Nie znalazłem niczego co by zdradzało lipę. Starannie poprowadzone przewody. Plastiki są grube i przykręcone w wielu punktach. Gwarantuję wam, że ten motocykl się nie rozkręci. To także za sprawą wałka wyrównoważającego w silniku. Drgania odczuwalne są dopiero gdy przekroczymy punkt obrotowy w którym ten motor ma najwięcej mocy czyli przy 9 tys obrotów. Pochwała także za automatyczne ssanie w gaźniku, podobne do tych, które mamy w skuterach. Dzięki temu nie mamy żadnych wajch przy kierownicy, czy przy gaźniku do regulacji obrotów.

Bardzo polubiłem ten motocykl za pozycję za kierownicą. Przywykliśmy do tego, że w chopperach kierownice zwykle są wielkie, szerokie i lanserskie. Tymczasem Zing posiada małą, dziarską, kierownicę, umiejscowioną blisko lag, początkowo uważałem że to będzie działać na niekorzyść, ale uwierzcie mi, dosiadając ten sprzęt czułem się jak Avatar, który się połączył ze swoim latającym stworem jakąś magiczną nicią porozumienia. To właśnie dzięki temu, że kierownica jest mała, czujesz, że to ty kontrolujesz ten motor, a nie że motor po prostu wiezie twoje leniwe dupsko. To jest świetny sprzęt dla tych którzy nie wiedzą co wybrać, nakeda czy choppera. Ten sprzęt daje wygodę choppera, i bystrą kontrolę porównywalną do nakeda. Nieduża kierownica także ułatwia przeciskanie się w korkach.

Chciałbym też przestrzec potencjalnych nabywców, że rundka po placu, nie oddaje przyjemności i łatwości prowadzenia tego sprzętu. Nie oceniajcie go po zrobieniu ósemki na placu. Aby go docenić, musisz przekroczyć prędkość 50km/h. Przy wolnych prędkościach masz wrażenie, że kierownica jest jakaś taka, chybotliwa – ale to tylko wrażenie spowodowane dużym kątem natarcia przedniego zawieszenia – to normalne. Po 10-20 kilometrach zauważysz, że on się prowadzi bardzo precyzyjnie.

Wady? Hm, muszę być konsekwentny, uważam, że bębnowy hamulec słabo wygląda i słabo hamuje. Co prawda, nie ma problemu z zatrzymaniem tego motocykla, hamuje całkiem przyzwoicie, ale jeszcze do niedawna kosztował ten motocykl powyżej 10 tysięcy a w tej cenie tarcz to standard.

Jest jeszcze kilka rzeczy, do których trzeba się przyzwyczaić. Boczna stópka jest na sprężynie i nie zostaje na swoim miejscu po rozłożeniu. Mając długie nogi trochę trudno się odstawia motocykl na bok. Gdy postawimy go na nieutwardzonej nawierzchni, a następnie dosiadając ten motor, stopka automatycznie nam się chowa, przy okazji podrzucając piach i kamienie prosto w nasz but. Ciągle woziłem piasek w moich butach. Myślę, że w zaciszu domowego garażu, da się tę sprężynę umocować w innym miejscu aby nóżka zostawała na swoim miejscu. Nie lubię też tego, że stacyjka jest z boku motocykla a nie przy kierownicy, bardzo łatwo jest zapomnieć go zabrać, co skutkuje rozładowaniem akumulatora (światła). Jednak to nie jest coś co miało by decydujący wpływ przy wyborze. Wiele motocykli posiada takie rozwiązanie.

Zing to bardzo wygodny, przystosowany do jazdy w mieście, motocykl. Świetnie radzi sobie także w trasie – przyjemnie brzmi. Gdy twoja waga oscyluje w okolicy 80 kg, wyprzedzanie ciężarówki nie będzie stanowić problemu, wręcz sprawia frajdę. Przy czym nie czujesz, że takie manewry katują silnik. To bardzo relaksujące. Teraz gdy jego cena spadła, a ceny chińczyków urosły, Kymco Zing II stał się niezwykle silną konkurencją. Polecam ten sprzęt, i to nie dlatego, że na mojej stronie pojawiła się jego reklama. On naprawdę jest fajny!

Film

Dane techniczne:

Cena
Cena producenta, lub cena rynkowa za używane
Nowy 8990
Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.53
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
152
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.056
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna
120
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
680
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
820
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2183
Rozmiar koła przedniego
Im większe koło tym jazda jest bardziej komfortowa
18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R15

Udostępnij ten post

Zdjęcie profilowe Dawid Parus
Założyciel strony motocykle-125.com.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.
Uwaga! Jeżeli posiadasz sprawdzone informacje na temat tego motocykla, napisz w komentarzu lub na blog@motocykle-125.com.pl, uzupełnimy dane. Właśnie tak powstaje nasz katalog. Dziękujemy za współpracę!

36 komentarzy

  1. Skąd macie Państwo te dane? Prędkość na prostej którą osiągnąłem – a chciał ZING 2 lecieć szybciej to 120 KM, przy 100-110 idealnie się jedzie.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Staramy się bazować na danych od producenta, lub własnych testach. Często też jeżeli kilku użytkowników potwierdzi prędkość maksymalną to jesteśmy skłonni wprowadzić zmiany.

      Odpowiedz
    • Osiągnąłęś prędkość stu dwudziesto koni mechanicznych? Nieźle.

      Odpowiedz
  2. ależ to to podobne do keeway superlight …tylko kształty akcesorii inne i cena

    Odpowiedz
  3. Właśnie nabyłem taki motocykl, wygląda na żywo dużo lepiej niż na zdjęciach. Jedna uwaga co do specyfikacji, nie ma chłodzenia olejowego.

    Odpowiedz
  4. KIedy Kymco Pulsar S 125?

    Odpowiedz
  5. brak opisu ciekawego modelu kymco , mianowicie CK-1…czekamy

    Odpowiedz
  6. Przejechałem na razie 600 km . Prędkość 115 km/h – poleciałby więcej ale ważę 100 kg / z haczykiem 🙂 / .Komfort jazdy super . Przy przeciwnym wietrze i pod sporą górkę max 90 km/h

    Odpowiedz
  7. fajny czoper i napewno lepiej wykonany od chinczykow.opiszcie wreszcie pulstara i ck1 bo interesuja mnie te motocykle

    Odpowiedz
  8. Ten wydech… jak miotacz ognia z Warhammera 40,000 i ta chromowana przystaweczka z tyłu jak w wagonie PKP…

    Odpowiedz
  9. Kupilem noweczke motor bajera. Spokojnie docieralem do 1000km predkosc max 100 kmh. spalanie bardzo male 2.2 litra na setke. Robilem trasy po 200km jednego dnia. motor super wygodny.Przejechalem w tym roku 3000 km. Zero usterek i to nie jest reklama. Solidnie wykonany. Chociaz chlodzony powietrzem to w upalne lato jezdzilo sie bez problemu.Balem sie ze nie wytrzyma dlugiej trasy. Objezdzilem nim cale Pomorze w tym roku.Nastepny rok jade gdzies dalej. Obecnie czeka wypucowany na sezon nastepny w garazu. Wybieralem miedzy downtownem a zingiem 2 ale motocykl to jest to.!!!

    Odpowiedz
  10. Ma kyco zing 2-125- rocznik 2008 jezdzi sie super , tylko jak postoi latem czy zimal to problem z odpaleniem na rzrusznik , trzeba go troche po odalac kopniamiem i mozna dopier jak zalapie na rozrusznik

    Odpowiedz
  11. Mam pytanie dobilem do 3000km i w ksiazce serwisowej jest regulacja zworow przy tym przebiegu. Poniewaz zamknieto w slupsku salon Kymco nie mam gdzie zrobic serwisu. Motocykl jest jescze na gwarancji. Szkoda mi ja stracic. Czy ktos z forumowiczow posiada ten motocykl. CZY jak nie zrobie regulacji zaworow to cos sie stanie.Kolega posiada junak 50ccm i zrobil 15000km. NIE dotykal zaworow i twierdzi ze silnik dobrze chodzi. MOZE ktos robil regulacje zworow i to opisze. Z gory dziekuje. ZAMIERZAM kilka lat nim pojezdzic. Wiec chcem zadbac o motocykl.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Beniamin Mucha

      Regulację zaworów można zrobić u mechanika samochodowego pod warunkiem że miał on do czynienia z dużymi i małymi fiatami. Taki da radę z zamkniętymi oczami. Trzeba mu tylko podać jakie wartości ten luz ma wynosić. Niestety nie wiem jakie są dla Kymco Zing. Jak zrobi delikatnie to nawet serwis nie będzie wiedział że pokrywa zaworów była otwierana. Regulacja po pierwszych kilku tysiącach jest bardzo ważna, bo motocykl jeszcze się układa. Później można rzadziej zaglądać (6-7 tyś.km w przypadku małego silnika). Zbyt duży luz na zaworach powoduje wypalanie gniazd zaworowych wydechowych. Zbyt mały powoduje spadek mocy.

      Odpowiedz
  12. Witam, czy ktoś mógłby powiedzieć jaki jest udźwig takiego motocykla? Czy da nim radę jechać we dwie osoby? Powiedzmy o wadze wspólnej ok. 170kg?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      W dowodzie DMC wynosi 312 kg. A waga 152. Wychodzi na to, że możesz bezpiecznie przewozić łącznie ze sobą samym 160 kilogramów.

      Odpowiedz
  13. Teraz Kymco Zing II 125 kosztuje w promocji 8990 czyli tyle co Romet RCR 125. Widziałem oba motorki na wystawie motocykli w tym roku. Jakość, dbałość o szczegóły, wykonanie, moc silnika przemawia na korzyść Zinga II.
    Nie zgodzę się, że ten Kymco jest „dwa razy droższy” od chińszczyzny. Teraz jest w porównywalnej cenie do chińskich odpowiedników, a oferuje więcej. Romet zdziera teraz za swoją chińszczyznę coraz więcej, co nie zawsze przekłada się na jakość i możliwości trakcyjne.

    Odpowiedz
    • To jest spóźniona wyprzedaż rocznika. Motocykle Kymco sprzedają się kiepsko z uwagi na ceny konkurencji, więc najpierw importer próbował opchnąć zeszłoroczne podbijając cenę nowych, a dopiero w połowie kolejnego roku zbił cenę. Pytanie tylko czy są do tego części?

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

        Są, firma motor-land, tym handluje mają też hurtownię więc trochę części na stanie muszą mieć.

        Odpowiedz
        • Teoretycznie hurtownie mają, co nie znaczy, że o części jest łatwo.
          Walnąłeś głupotę z głowicą

          Odpowiedz
          • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

            Jaką głupotę z głowicą? Rozwiń

          • Głowica jest 4 zaworowa a nie 2. Są dwie dźwigienki zaworowe, z których każda obsługuje po dwa zawory.

          • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

            Masz racje, w głowicy jest jeden wałek, ale zawory są 4. Dzięki za spostrzegawczość!

            Nie zmienia to jednak faktu że 15 konne markowe sprzęty też rozwijają po 120km/h i więcej iść nie chcą mimo iż deklarują więcej mocy. Często też te prędkości są osiągane przy zawrotnych obrotach silnika, a Kymco był bardzo przyjemny przy tej prędkości.

    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      Olaf, dobrze gadasz, podzielam Twoją opinię. Trochę się pozmieniało i przeredagowałem tekst, niedługo wstawię film z testów

      Odpowiedz
  14. fajna maszyna i cena w promocji ,napewno ciekawa propozycja

    Odpowiedz
  15. Motocykl ten ma jedną wadę – nie jest niestety zbyt ładny. Nie pasują mi pięcioramienne felgi, widoczne z boku chromowane obłości nie są harmonijne, nie komponują się ze sobą a konkurują. Wolałbym chromowany silnik zamiast innych chromowanych detali. Sylwetka wygląda, jakby się ugięła pod ciężarem jakiegoś grubasa, całość sprawia „serdelkowe” wrażenie. Przepraszam najmocniej fanów i ceniących jakość wykonania tego modelu, ale mnie ten styl chiński jakoś nie przekonuje.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Dawid Parus

      Nie przepraszaj za to że Ci się nie podoba 🙂 to rzecz gustu.

      Ja na początku też tak pomyślałem. Dlatego pierwszy opis był taki oschły trochę. Po zdjęciach też uznałem że szału nie robi. Jednak nieraz jest tak że widzisz średnio ładną laskę i nie zwracasz na nią uwagę, ale gdy ją bliżej poznasz, to się zakochujesz i potem nawet jej wygląd zaczyna Ci się podobać. Ten Zing to właśnie zrobił ze mną. Na początku bardzo sceptycznie do niego podszedłem. Ale gdy nim pojechałem pierwszy raz do pracy, to gdy wracałem przedłużyłem swoją drogę z 15 kilometrów do … 50 … bo po prostu nie mogłem przestać nim jeździć. Do tej pory jeszcze nie rozumiem co mi się stało … naprawdę mi przypasował, chociaż moje serce zawsze było głównie przy nakedach.

      Odpowiedz
      • Mnie się ten ZING II bardzo podoba, ale to jak już było napisane „rzecz gustu”. Ciekawe jak z oryginalnymi oponami zachowuje się jak jest mokra jezdnia, czy konieczna jest wymiana na jakieś inne ogumienie. Szkoda, że nie posiada hamulca tarczowego z tyłu i wtrysku zamiast gaźnika. Ale za taką cenę i i tak lepiej niż dobrze.

        Teraz molestujcie importera co sprzedaje Hyosunga GV125C. Może udostępnią na testy.

        Odpowiedz
        • Olaf: biorąc pod uwagę, że CBR 250/300 czy Ninja 300, mają w standardzie opony IRC Road Winner, których przyczepność na mokrym jest dyskusyjna, to ja bym się tak China i Taiwan, nie czepiał. Zresztą w samochodach producenci też oszczędzają na standardowych gumach.

          Odpowiedz
        • Poczekaj do przyszlego roku, dzieki Euro IV gazniki odejda do krainy zapomnienia, tam gdzie ich miejsce juz od dawna.

          Odpowiedz
  16. Panon Prince 125

    Kopia czy ta sama maszyna z tej samej fabryki, tylko sprzedawany pod inną nazwą?

    Panon miał raczej słabiutkie oceny, szczególnie za wibracje, niską prędkość przelotową i maksymalną oraz niezbyt wysokiej jakości plastyki…

    Odpowiedz
    • Wspomniany przez ciebie Panon Prince pocodzi z chińskiej fabryki Hongyi, mającej siedzibę w Hong-Kongu, tymczasem Kymco produkuje swoje motocykle głównie w Kaohsiung, na Tajwanie. Poza tym Kymco nigdy nie było skłonne do brandingu, więc zdecydowanie nie jest Zing pod inną nazwą.

      Odpowiedz
  17. Co do sprawy nóżki, w moim Zingu boczna stópka zostaje na swoim miejscu po rozłożeniu. Ważę ok 70 kg i motocykl na dotarciu nie piłowany (manetka max na 2/3), ale 100 km/h bez problemu osiąga. Po zakupie motocykl rozłożony prawie do ramy, zakonserwowany i złożony. Jakość stali całkiem dobra, gwinty ok. jedynie lakier ramy w wielu miejscach nietrwały, poprawiony klarlakiem. Zamontowane sakwy, pórnik i krawat. Jeśli ma ktoś namiary na gmole do Zinga 125 albo Panon Prince 125, będę zobowiązany. Może się Zing nie podobać, ale już po częściowym tuningu wizualnym przyciąga wzrok przechodniów.

    Odpowiedz
  18. Witam wszystkich wlasnie wczoraj przekroczylem 5000 km. Kymco uzytkowane w miescie i w trasie .Nieraz trasy po 200 km jednym ciagiem bez zatrzymania. Motorek bardzo wygodny do 100 km tylek nie boli. spalanie 2.2 litra smieszne . NA zbiorniku robie 600 km.Na koniec najlepsze. w motorze kompletnie nic sie nie zepsulo. Przy 4000km naciagnalem lancuch . Opony CHENG SU spokojnie wytrzymaja 10000 km. Moze ktos z forumowiczow wie jaki wytrzyma przebieg ten silnik to jest 125 ccm 4t . Za motor zaplacilem 10500 zl tyle kosztowal w 2015 roku. Mysle ze warto bylo kupic nowy motocykl a nie jakiegos uzywanego trupa z niemiec z przekreconym licznikem. W ogloszeniach wszystkie 10 letnie motocykle maja po 20 tysiecy km. Ja bardzo malo jezdze w dwa sezony zrobilem 5000km. Sa tacy co robia 10000km w sezon. Jezeli bede jezdzil 10 lat tym motocyklem to mysle ze bedzie przebieg 30000km. W planach honda deaville ntv 700

    Odpowiedz
  19. Witam
    Motocykl fajny dzis w Kymco zaproponowano mi go za 8500 zl, niestety jest dla mnie za maly mam 182 cm.

    Odpowiedz
    • Faktycznie dla gościa powyżej 180 Zing jest trochę jak koza(nie przymierzając mam 165 ). Co do awaryjności. Auto ssanie wysiadło po 600 km, dotąd nie naprawione. Serwis wysłał najpierw zawór trójdzielny(?), po 3 tygodniach otrzymał info, że zawór jest sprawny. Teraz padła propozycja, żeby zostawić moto w serwisie na ok 2 tygodnie, wstawią nowy gaźnik i sprawdzą czy silnik pracuje prawidłowo. potem prześlą info do Kymco, o wynikach „eksperymentu” i zadecydują co dalej. Zaprzyjaźniony mechanik obejrzał, sprawdził automat ssania na zasianiu i stwierdził – do wymiany. Czekam na koniec sezonu, oddam do serwisu na zimę i niech się martwią. Odpalam po krótkim piłowaniu na gazie. V-max 125 km/h w lesie, lekko z góry ;). spalanie ok3l/100km. Jedna ważna uwaga. Zbiornik ma 14l, ale przy 5l gaśnie(?). Tak więc tankowanie co 300/350 km.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Register